Ze seznamu slov žáci vyberou taková, která odrážejí kvalitu jejich práce.
Cíle a témata:
Zhodnotit práci ve skupině (poučit se z úspěchu i neúspěchu), volit z variant, diskutovat, vyjadřovat se, formulovat názor.
Průběh:
- Napište na tabuli řadu slov, která souvisí s pozitivním i negativním hodnocením práce a chování celé třídy/celého parlamentu za uplynulé období (např. za čtvrtletí).
- Nechte žáky vybrat a zapsat na kartičky výrazy, které charakterizují jejich chování a pracovní úsilí v daném období. (Jak jsme pracovali?).
- Ne všechna slova budou pro žáky použitelná, nemusí se snažit je všechna zařadit.
- Vybraná slova pak žáci nalepí na balicí papír: nalevo negativa, napravo pozitiva.
Reflexe:
Položte žákům otázky:
„Když vidíte před sebou takto zhodnocené minulé období, co vás k tomu napadá? S čím by se dalo něco udělat? Co byste chtěli vylepšit? Jak poznáme, že se to zlepšilo? Kdo to pozná, podle čeho?“