Pomocí známé hry můžeme navodit aktivní pozornost. Tato aktivita je také vhodná pro náhodné rozdělení dětí do dvojic. Při prvních setkáních žákovského parlamentu nám může posloužit pro zapamatování jmen.
Cíle a témata:
Trénovat pozornost a soustředěnost.
Průběh:
- Vyberte dva až tři dobrovolníky, dle toho, zda je sudý nebo lichý počet žáků. Tito žáci budou hledat dvojice obrázků.
- Ostatním žákům rozdejte kartičky pexesa, aby měl každý jeden obrázek.
- Žáci, kteří hledají dvojice, neobracejí kartičky, ale vyvolávají jednotlivé žáky jejich jmény.
- Když je žák vyvolán, stoupne si a řekne, jaký má obrázek.
- Cílem hry je najít co nejvíce správných dvojic.
Reflexe:
Hra se obejde bez reflexe, pokud však máte pocit, že by skupině zamyšlení prospělo, můžete jej směřovat otázkami k tomu, co pomáhalo žákům k úspěšným odhadům a co bylo naopak těžké. Jak se například soustředěnost dá využít při zasedání parlamentu?