Tento způsob zhodnocení týmové spolupráce využijete především u větších a dlouhodobějších projektů. Zcela jistě je vhodný i pro zhodnocení práce třídy.
Cíle a témata:
- Vyjmenovat, co je důležité pro dobrou týmovou práci.
- Po určitém období (zakončeném projektu, uplynulém pololetí apod.) podle těchto kritérií ohodnotit svoji práci.
Průběh:
- Vyzvěte žáky, aby vyjmenovali faktory důležité pro týmovou spolupráci. Spolupráce je velice široký pojem co nám konkrétně pomůže, aby byla spolupráce kvalitní?
- Na seznamu důležitých věcí se tak mohou ocitnout tyto pojmy:
Pravdomluvnosti, tolerance, pomáhat druhým, naslouchat, trpělivost, domlouvat se, rozdělit role, zkoušet si různé role, zodpovědnost, disciplína, důvěra slušnost, dodržování termínů, soustředěnost, ohleduplnost, diskuse, empatie, organizovanost, apod. - Seznam by měla sestavit skupina a měl by obsahovat alespoň 10 konkrétních pojmů (nikoliv například „komunikace“).
- Každý žák se následně stručně, ale co nejkonkrétněji, vyjádří (ústně či písemně) k těmto otázkám:
a) V kterém z těchto bodů jsem zvláště dopomohl k dobré spolupráci?
b) Které body jsou pro mě náročné?
c) Ve kterém bodě se budeme muset jako celá skupina zlepšit?