Aktivita umožňuje žákům sdílet zážitky z prázdnin a tím vzájemně komunikovat a učit se naslouchat.
Cíle a témata:
- Naslouchat příběhům spolužáků.
- Učit se z řečeného vybrat to podstatné.
- Prezentovat před skupinou.
- Vyzdobit si své prostředí.
Průběh:
- Rozdělte žáky do menších skupin.
- Vyzvěte je, aby si vyprávěli, kde byli o prázdninách, co zajímavého viděli a prožili, co je potkalo.
- Jeden zástupce z každé skupiny si na papír připraví krátké povídání o zážitcích svých spolužáků a ty pak převypráví ostatním žákům ve třídě.
- Ve druhé hodině dejte na nástěnku mapu ČR a Evropy.
- Žáci jeden po druhém přistupují k nástěnce a s komentářem označí barevnými špendlíky a nápisy místa, která navštívili a přidají (nalepí) na mapu své pohlednice a fotografie.
Reflexe:
Zeptejte se žáků, zda jim je ve vyzdobené místnosti příjemněji než předtím, jestli bylo povídání o zážitcích zajímavé apod.
Sdělte žákům, že ohlížení za zážitky a jejich sdílení je velmi důležitou součástí života, učíme se něco o kamarádech, více si rozumíme a je to příjemné. I v parlamentu (ve třídě) se proto budeme za našimi zážitky ohlížet.