Krátká nenáročná aktivita vhodná k bližšímu poznání členů skupiny. Zároveň si děti procvičí paměť a vyprávění příběhů. Aktivita je vhodná do třídnických hodin i na zasedání parlamentu.
Cíle a témata:
- Umět si zapamatovat a později převyprávět příběh osobního předmětu.
- Předávat si co nejpřesněji informace.
Průběh:
- Cílem hry je přidat příběh o osobním předmětu dalšímu člověku.
- Nechte děti, ať se rozptýlí po třídě. Postupně se potkávají ve dvojicích Předají si svůj osobní předmět a řeknou k němu svůj příběh – proč ho mám, od koho, kde jsem k němu přišel. Druhý z dvojice naslouchá. Poté si role vymění.
- Pak se dvojice rozejde a každý si najde jiného partnera. Teď už ale nepředává svůj příběh, ale příběh daného předmětu, který právě dostal. Nesmí zapomenout říci i jméno toho, kdo mu příběh vyprávěl.
- Např. „Mám Tondův předmět, ten ho dostal od babičky k 9. narozeninám a má ho moc rád.“
- Podle jejich věku nechte dětem přiměřený časový limit. Čím víckrát se děti potkají, tím častěji se mění příběhy. Cílem je zapamatovat si vždy ten poslední a správně ho předat.
- Když uplyne časový limit, posaďte děti do kroužku. Každý má v ruce (většinou) cizí předmět, předá ho původnímu majiteli a řekne mu jeho vlastní příběh. (Může nastat situace, že má žák v ruce vlastní předmět, pak musí prozradit svůj příběh sám. Pokud někdo zapomene příběh nebo majitele, pak se dotyčný přihlásí a příběh převypráví.