Příběh s ponaučením.
Cíle a témata:
Zamyslet se nad výhodami spolupráce oproti individuální činnosti.
Průběh:
- Následujícím příběhem můžete s žáky otevřít diskusi o důležitosti spolupráce a společného úsilí.
Byl jednou jeden král, který měl pět synů. Synové se mezi sebou neustále hašteřili, a tak se jejich otec rozhodl, že jim ukáže, jak je to nemoudré. Vzal z hromady pět dlouhých prutů a svázal je do otýpky. Pak zavolal své syny a rozkázal jim, aby vzali svazek prutů a zlomili ho přes koleno. Každý syn to zkoušel, ale žádnému se to nepovedlo. Král tedy vzal otep, rozvázal ji a každému podal jeden prut, který synové snadno zlomili. Král jim tak ukázal, že pokud budou držet spolu a nebudou se hádat, nic je nezlomí.
- Úryvek pomáhá žákům hledat odpověď na otázku „Proč máme žákovský parlament?“
- Čtení příběhu můžete doplnit malováním na motivy příběhu, případně divadelní dramatizací.
Reflexe:
Jak můžete jako žáci držet pohromadě?
Jak můžeme i spolu s učiteli, rodiči a ostatními pracovníky školy držet pohromadě?