Představování tvořivou či dokonce uměleckou formou.
Cíle a témata:
- Cvičit sebeprezentaci, ujasnit si představy o sobě.
- Vzájemně se poznat ve skupině.
Průběh:
- Zeptejte se žáků, k čemu si myslí, že slouží vizitka. Případné nejasnosti jim vysvětlete, neboť jejich úkolem bude si jednu vizitku vytvořit. A ne ledajakou.
- Každý žák se stává umělcem, který tvoří neobvyklou vlastní vizitku.
- Vizitka nesmí obsahovat slova (jen kresbu, symboly). Měla by o žákovi něco vypovídat (např. by neměla jen představovat domácího mazlíčka).
- V průběhu malování se žáci snaží, aby ostatní jejich vizitku neviděli. Vizitky se poté shromáždí na jednom místě (u koordinátora).
- Pak se vizitky postupně odhalují a hráči hádají, komu vizitka patří a říkají, co o něm vypovídá.
Reflexe:
Nechte žáky přemýšlet nad těmito otázkami: „Jak těžké bylo odhadnout, kdo obrázek maloval? V čem to bylo snadné nebo těžké? Co jste se o spolužácích dozvěděli zajímavého? Jak jste se rozhodovali, co na obrázek nakreslíte?“