Aktivita, která žákům pomůže definovat projektový záměr.
Cíle a témata:
- Zamyslet se nad tím, co bychom chtěli ve škole zlepšit.
- Pojmenovat možná témata pro práci parlamentu.
Průběh:
- Každý se zamyslí nad tím, co by se dalo ve škole zlepšit, aby se v ní cítil lépe. Poté svá přání napíše na tři lepící papírky (na každý jedno). Papírky nalepíme na tabuli či jiný prostor k tomu určený.
- Nyní je třeba papírky roztřídit do různých kategorií, které si žáci buď sami zvolí, nebo jim je určíme (např. přání týkající se vybavení školy, jídelny, vztahy mezi žáky a učiteli, přání snadno realizovatelná/ obtížně splnitelná/ zcela nesplnitelná).
- Na závěr se všichni musí shodnout na třech přáních, která jsou pro ně nejdůležitější a která je možné splnit (tento proces by měl být demokratický a ke konečnému rozhodnutí by se mělo dospět například hlasováním).
- Může následovat diskuse, jak by mohl parlament (či žáci sami) pomoct vybraná tři přání realizovat.