Nástroj vhodný k mapování a analýze školy, ze kterého je možné se odrazit k tématu projektu.
Cíle a témata:
Pojmenovat světlá a tmavá místa školy (kde se cítí dobře, kde ne, co by chtěli zlepšit apod.).
Průběh:
- Společně se žáky vymyslete (nebo předem připravte) kritéria hodnocení vaší školy. Například: zelená barva = kde se ve škole cítíme dobře, červená barva = kde se cítíme nepříjemně, necítíme se v bezpečí, hnědá barva = místa, kde se setkáváme se šikanou, drogami, žlutá barva = místa, kde bychom chtěli něco zlepšit…
- V předem připraveném plánu školy žáci ve skupinkách vybarvují místa podle toho, jaký význam byl přiřazen jednotlivým barvám. Skupina by se měla vždy shodnout na jedné barvě pro určité místo.
- Každá skupina představí svůj vybarvený plán a vysvětlí, proč zvolila zrovna takové barvy.
Reflexe:
Následuje společná reflexe a stanovení dalších kroků, jak s výsledky této aktivity pracovat: „Co můžeme jako parlament či třída změnit? Co je pro nás prioritou? Shodli by se na stejných barvách všichni žáci ve škole A jak by asi vypadala mapa učitelů?“