Vhodná aktivita, pokud máte v parlamentu „vlky samotáře“ a máte pocit, že by efektivitě práce v žákovském parlamentu pomohla větší spolupráce.
Cíle a témata:
Zažít rozdíl mezi individuálním výkonem a výsledkem, kterého je možné dosáhnout spojenými silami.
Průběh:
- Vyzvěte žáky, aby se rozmístili po místnosti a nechali si před sebou trochu místa.
- Každý si vyzkouší, jak daleko dopředu se dokáže natáhnout, aniž by spadl a o nic se opřel.
- Potom žáci vytvoří dvojice a pokusí se o stejnou věc s pomocí druhého (opřou se rukama o sebe), tak, aby byli co nejvíce nakloněni dopředu.
Reflexe:
Zeptejte se žáků, jaký rozdíl pozorovali. „Čím byl způsoben? Zažili jste někde i ve škole nebo mimo ní, že jste s pomocí druhého dokázali mnohem více než sami? Jak tohoto efektu můžeme využít u nás v parlamentu?“