Jednoduchá aktivita, při které celá třída pojmenuje vlastnosti, které by měl mít člen žákovského parlamentu.
Cíle a témata:
- Žáci si sami za sebe pojmenují své dobré vlastnosti a dovednosti.
- Žáci se zamyslí nad tím, zda by se mohli stát zástupci třídy v parlamentu.
Průběh:
- Legenda: „Aby se člověk mohl stát šerifem a nosit hvězdu, musí znát dobře své vlastnosti a schopnosti.“
- Každý žák dostane papír se šesti „šerifovými hvězdami“, do každé napíše, co dobře umí, co se mu povedlo, na co je pyšný (učitel dá sám za sebe příklad: Umím hrát fotbal apod.).
- Poté požádejte žáky, aby ke každé hvězdě napsali, jaké vlastnosti, dovednosti či znalosti jsou potřeba k tomu, aby člověk dosáhl toho, co napsal do hvězdy. Např.: Hraní fotbalu – rychlost, týmový duch, disciplína.
- Každý podtrhne ty dovednosti a schopnosti, které jsou důležité pro člena parlamentu.
- Žáci prezentují své hvězdy. Podtržené dovednosti a vlastnosti zapisujte na tabuli.
- Otázka k zamyšlení: „Které vlastnosti byste ještě potřebovali, abyste se mohli stát dobrým zástupcem parlamentu?“