Hry, Puntíkové rozhodování

Cílová skupina : žáci 1. stupně, žáci 2. stupně
Počet osob : 6–15 osob, 16–30 osob
Čas : 5–15 min

Žáci jednoduchým způsobem určují priority u navržených nápadů.

Cíle a témata: 

Vybírat z variant.

Průběh: 

  1. Máme-li například z brainstormingu sesbírané nápady, návrhy projektů, které by mohl parlament provádět, je potřeba dlouhý seznam zkrátit, zjednodušit. Kdybychom se chtěli věnovat všemu, nejspíše nakonec neuděláme nic. Proto je užitečné si říct, co nám přijde opravdu důležité.
  2. Pokud máte například 12 nápadů, dostane každý žák možnost udělat v seznamu nápadů 4 puntíky (12:3 = 4). Pravidlo pro vypočítání, kolik bude mít každý žák k dispozici puntíků, je jednoduché: vše děleno třemi (v případě, že není číslo dělitelné třemi, bude na vás jestli dáte počet puntíků vyšší nebo nižší).
  3. Každý žák může své puntíky rozdělit libovolně, může dát všechny 4 jednomu nápadu, nebo dát dvěma nápadům po 2 puntících, nebo jednomu nápadu po 3 puntících a dalšímu jen 1, nebo čtyřem nápadům rozdělit po jednom bodu.
  4. Postupně všichni opuntíkují své oblíbené nápady a jeden ze žáků spočítá, kolik má který nápad bodů. Vznikne tak seznam nejnadějnějších nápadů.

 

Prostředí : kdekoliv
Poznámky :

U mladších žáků můžeme při tomto veřejném hlasování sledovat, že svoji volbu přizpůsobují tomu, kam své puntíky umístili spolužáci, zdůrazněte proto předem, že jde o to zjistit názor každého a není cílem se shodovat s ostatními.

Nástroje :

seznam nápadů k protřídění, fixy nebo lepící puntíky