Představíme se pomocí vtipné hry. Aktivita vhodná ve skupině, která se z větší části již zná a je v ní jen několik nových členů, například na začátku nového školního roku v žákovském parlamentu.
Cíle a témata:
Představit se ostatním.
Průběh:
- Popište žákům situaci: většina z vás se sice zná, máme tu ale i nové tváře a tak je důležité, abychom se o sobě něco dozvěděli.
- Skupina vybere jednoho žáka (např. předsedu), který bude učitele a nováčky provázet po „lidském muzeu“.
- Průvodce si představí fiktivní muzeum a zváží, jak do něj budou vestavěny exponáty (tzn. ostatní členové skupiny), např. podle jejich zaměření (zapisovatel bud u počítače, rychlá spojka bude brát za kliku dveří apod.), podle koníčků atd.
- Na tuto přípravu bude mít průvodce 5 minut, během kterých i nováčci přemýšlí, co a jak o sobě sdělí, jak své charakteristiky ztvární (např. pantomimou).
- Průvodce následně žáky rozestaví po místnosti a může začít provázet návštěvníky, dává jim komentář ke způsobu vystavení a k jednotlivým exponátům.
- Po skončení prohlídky dejte čas na vyjasnění, co znázorňují méně zřetelné sochy.
Reflexe:
Zeptejte se žáků, jak se jim muzeum líbilo, a co se v něm nového dozvěděli.