Zábavná hříčka založená na spolupráci, vnímání ostatních a neverbální komunikaci.
Cíle a témata:
- Trénovat paměť a pozornost.
- Procvičovat neverbální komunikaci.
Průběh:
- Účastníci se snaží dostat z jedné strany „řeky“ na druhou. Řeka je tvořena sítí ze čtverců (alespoň 5 x 5). Účastníci nevědí, která cesta přes řeku je bezpečná a kde se naopak skrývá „krokodýl“. Smyslem je zkoušet jednotlivé možnosti a podle principu pokus a omyl co nejdříve najít správnou cestu na druhý břeh Během celé aktivity se nesmí mluvit.
- Vyberte jednoho hráče, který nakreslí na malý plánek místa, kde je krokodýl a kde je možné projít bezpečně a také dává zvukem („chramst!“ či slovem „ano/ne“) najevo, zda jde pokusný účastník správnou cestou. Účastníci se rozdělí na dva týmy.
- Jeden z každého týmu vždy zkusí vstoupit do řeky a tvůrce plánu řeky vyjádří, zda je jeho cesta bezpečná či nikoliv. Hráč pokračuje, dokud není „sežrán krokodýlem“. V tu chvíli zkouší štěstí druhý tým.
- Hra je založena na pozorném sledování průběhu a nenásilné komunikaci v rámci týmu.
Reflexe:
Co bylo důležité pro úspěch v této aktivitě? Jak jste si v tom mohli pomoci jako skupina?