Žáci se skrze hru snaží reflektovat a vyjádřit své pocity z konkrétní události.
Cíle a témata:
- Hodnotit práci a činnost ve skupině.
- Vžít se do pocitů svých i druhých.
Průběh:
Na viditelné místo napište otázku, která bude pro tuto aktivitu stěžejní.
Na zem rozložte obrázky a vysvětlete, jak bude aktivita probíhat:
- Najděte obrázek nebo postavu, která odpovídá vašim pocitům z proběhlé aktivity, např. „Jak mi bylo na adaptačním kurzu?“ nebo budoucí „Jak se těším na vánoční prázdniny?“ (maximálně 5 minut).
- Až budete mít vybráno, najděte si ve třídě někoho, jehož obrázek se tomu vašemu v něčem podobá (např. na obou jsou pejsci). Utvořte skupiny po 3 až 4 lidech a zatím si neříkejte, proč jste si vybrali právě tento obrázek (1 minuta).
- Žáci ve skupině se domýšlí, proč má kdo ten či onen obrázek (např. „Kdybych si vybral toho pejska, co máš ty, tak by mi asi bylo smutno, že je přivázaný k boudě. Možná ti to připomnělo, že jsme tě v té hře přivázali ke stromu…“).
- Každý poté sám řekne, co obrázkem myslel (1 minuta).
- Postupně přijdou na řadu všichni (10 minut).
- Na závěr se všichni podívají na všechny vybrané obrázky a řeknou, co pro ně bylo nejzajímavější a proč.
- Obrázky si účastníci aktivity mohou nechat na památku.