Tuto aktivitu můžete využít při formování nových kolektivů a k hlubšímu poznání jednotlivých členů. Žáci si při ní uvědomí, čím je kdo pro skupinu důležitý.
Cíle a témata:
Učit se spolupracovat a vzájemně si naslouchat.
Zamyslet se nad svou jedinečností a hledat oblasti, ve kterých jsme odlišní.
Průběh:
- Na velký papír si skupina žáků předkreslí ovál (tělo pavouka) a od něj tolik čar (nožiček), kolik je členů ve skupině.
- Každý si svou „nožičku“ podepíše (na čáru).
- Do „těla“ pavouka žáci vpisují to, co mají jako skupina společné, co mají/nemají rádi, co se jim líbí/nelíbí, co dělají a podobně. Pozor, co je napsané v těle pavouka, musí být společné opravdu všem bez výjimky (pokud jeden z dvaceti na rozdíl od všech ostatních nerad zpívá, nemůže se zpěv v těle pavouka objevit).
- Pod svém jméno (pod čáru) každý připíše to, v čem je jedinečný, výjimečný, čím by mohl být pro danou skupinu přínosem.
Reflexe:
Sdělte si, co váš o skupině překvapilo, co bylo nové. Bylo složité najít společné věci?