Efektivní evaluační metoda vhodná i k řešení problémových situací.
Cíle a témata:
- Vyjádřit se ve skupině k danému problému.
- Porovnat své názory s ostatními a pojmenovat možná řešení.
Průběh:
- Rozdělte žáky do menších skupinek (cca po 4).
- Každá skupinka dostane jeden velký papír s nadepsanou otázkou.
- Skupinky napíšou v časovém limitu (3 až 5 min) vše, co je k tématu napadá.
- Poté pošlou papír skupině po pravici. Každá skupina tak dostane papír s novým tématem. K výrokům, se kterými souhlasí, udělají „fajfku“ svou barevnou fixou a připíší další návrhy řešení, které je k danému výroku napadají. Po uplynutí časového limitu opět pošlou papír dál. Takto se pokračuje, dokud každý skupinka neobdrží svůj první papír.
- Skupinky prodiskutují výsledky kolotoče, které se objevily na jejich papíře a představí je ostatním.
Reflexe:
Následuje diskuze nad tím, co se v kolotoči objevilo, hledání možných řešení na pojmenované problematické situace.