Aktivita na rozvoj komunikačních dovedností a lehké rozpohybování se.
Cíle a témata:
- Rozvíjet komunikační dovednosti.
- Uvědomit si a popsat, že je důležité aktivně naslouchat druhým.
Průběh:
- Každý žák si vymyslí jeden předmět takové velikosti, aby se vešel do dlaně (např. tenisový míček, tužka, bonbón, …). Každý si musí zvolit jiný předmět.
- Vybrané předměty zapište na tabuli.
- Hráči se rozejdou se svým imaginárním předmětem po místnosti a každý si najde partnera, se kterým si svůj předmět vymění (např. Honza dá svůj míček Janě a ta mu na oplátku dá sůvj předmět, kterým je jablko).
- Každý se po první výměně stane vlastníkem nového předmětu, který směnil.
- Znovu se všichni rozejdou po místnosti a najdou si někoho nového do dvojice, s kým si předmět vymění. Každý musí takto vyměnit svůj předmět šestkrát.
- Hru ukončete ve chvíli, kdy proběhlo šest výměn a předměty, který každý na konci vlastní, zapište na tabuli.
- Porovnejte nový seznam s původním seznamem předmětů. Zjistíte, že některé chybí, některé se rozmnožily a možná se objevil i nějaký nový.
Reflexe:
Možné otázky k reflexi: „Jak se stalo, že se počet předmětů změnil? Co bylo v této hře nejdůležitější? Co bylo nejtěžší? Co si z této hry můžeme odnést pro práci v parlamentu?“