Hry, Novinový titulek

Cílová skupina : žáci 1. stupně, žáci 2. stupně
Počet osob : 6–15 osob, 16–30 osob
Čas : 15–30 min

Pojmenováváme zjištěné problémy tak, aby jejich řešení oslovilo více lidí.

Cíle a témata: 

  • Vyzkoušet si pojmenovat problémy tak, jak by o nich psal dobrý novinář.
  • Posílit své vyjadřovací schopnosti.

Průběh: 

  1. Této aktivitě by mělo předcházet mapování školy a problémů, na které žáci ve škole narážejí. Posbírané nápady na to, co můžeme v parlamentu řešit, je potřeba dobře popsat, aby jim i ostatní ze školy rozuměli a měli větší chuť se podílet na jejich řešení.
  2. Vyzkoušíme si proto zjištěné problémy pojmenovat tak, jak by o nic psal dobrý novinář. Jak by zněl takový novinový titulek k našim problémům?
  3. Zde je několik příkladů:
    Chodba je plná odpadků?
    Žáci a učitelé společně proti psím hovínkům. 
    Pomozte k výhře!
    Jeden za všechny, všichni za jednoho.
    Máme hlad! 
  4. Jaké titulky vám připadají “chytlavé”?
  5. Jak s nimi dál naložíte?
Prostředí : kdekoliv
Poznámky : Aktivitu zvláště ocení žáci, kteří se podílejí na tvorbě školního časopisu.
Nástroje : psací potřeby , papíry, seznam zjištěných problémů (z mapování školy)