Pojmenováváme zjištěné problémy tak, aby jejich řešení oslovilo více lidí.
Cíle a témata:
- Vyzkoušet si pojmenovat problémy tak, jak by o nich psal dobrý novinář.
- Posílit své vyjadřovací schopnosti.
Průběh:
- Této aktivitě by mělo předcházet mapování školy a problémů, na které žáci ve škole narážejí. Posbírané nápady na to, co můžeme v parlamentu řešit, je potřeba dobře popsat, aby jim i ostatní ze školy rozuměli a měli větší chuť se podílet na jejich řešení.
- Vyzkoušíme si proto zjištěné problémy pojmenovat tak, jak by o nic psal dobrý novinář. Jak by zněl takový novinový titulek k našim problémům?
- Zde je několik příkladů:
Chodba je plná odpadků?
Žáci a učitelé společně proti psím hovínkům.
Pomozte k výhře!
Jeden za všechny, všichni za jednoho.
Máme hlad! - Jaké titulky vám připadají „chytlavé“?
- Jak s nimi dál naložíte?