Získáváme nápady ze tříd, ale nemůžeme se zabývat úplně všemi.
Cíle a témata:
Zajistit, aby do parlamentu chodily jen nápady, které mají hlavu a patu. Když totiž žáci pochopí, že žákovský parlament je ve škole pro ně a mohou do něj přicházet s nápady, co by si ve škole přáli zlepšit, začnou chodit i s nápady, které z různých důvodů nejsou realizovatelné nebo užitečné. Pomozte proto žákům ve třídách porozumět, jak vypadá dobrý nápad a čím se naopak parlament zabývat nemůže. Aktivita vhodná do třídnických hodin.
Průběh:
- Zkuste si cvičně vyplnit kolonky i kontrolní seznam, který naleznete v přiloženém souboru, pro některé z těchto nápadů: bazén na školním dvoře se skluzavkou z prvního patra, čerstvé ovoce ve školním bufetu, delší přestávky na oběd, barevný den, vánoční jarmark, atd.
- Pokud si na všechny otázky odpovíte kladně, můžete se do toho pustit. Pokud ne, je třeba vyhledat někoho na pomoc a přemýšlet, jak se lépe připravit.