Diskusní metoda, která od začátku napomáhá k tomu, aby skupina dosáhla konsenzu.
Cíle a témata:
- Seznámit se s názory svých spolužáků.
- Bezpečně diskutovat o tématech spojených se žákovským parlamentem, hledat možná řešení.
Průběh:
- Vytvořte si jednoduchý formulář s výroky, o kterých se bude diskutovat. Počet výroků závisí na velikosti skupiny. Stejný výrok by měli mít 3-4 žáci (tedy pokud pracujete se skupinou 20 žáků, připravte si pět různých výroků a každý nakopírujte čtyřikrát).
- Každý žák dostane jeden formulář na napíše do něj nejdříve svůj vlastní postoj k uvedenému výroku.
- Poté se žáci rozejdou po místnosti a hledají někoho, kdo má formulář s jiným výrokem, aby se ho zeptali na jeho postoj k dané otázce a zaznamenali ho. Takto by měli oslovit nejméně tři další spolužáky (opět záleží na velikosti skupiny).
- Žáci se stejnými výroky následně utvoří skupiny, představí si, jaké názory ulovili a snaží se dospět k jednotnému postoji k dané otázce.
- Skupiny představí ostatním, k čemu došly. Pokud je to potřeba, následuje diskuze a hledání řešení na otázky, které při procesu vyvstaly.