Na základě hry si žáci uvědomí své pocity. Učí se vnímat a pracovat s emocemi svými i svých spolužáků.
Cíle a témata:
- Hodnotit úspěchy a neúspěchy skupiny. Uvědomit si své pocity v souvislosti s právě vykonanou prací.
- Učit se vnímat pocity druhých a správně je odhadnout.
- Vyjadřovat své pocity, ústně i neverbálně a umět je rozpoznat u druhých.
Průběh:
- Každý žák nakreslí obličej a do něj vykreslí, jakou má právě náladu.
- Svou náladu následně vyjádří pohybem těla, přirozeně a nenuceně.
- Poté zapojí mimiku obličeje.
- Žáci vyjádří své pocity i verbálně, například skrze pozdrav (pozdraví vesele, energicky nebo naopak smutně, pasivně, laxně…).
- Aktivitu plní žáci buď před třídou, v malých skupinkách nebo ve dvojicích, mohou procházet po třídě a nahodile se spolu zastavovat.