Hry, Jaký jsem?

Cílová skupina : žáci 1. stupně, žáci 2. stupně
Počet osob : 6–15 osob, 16–30 osob
Čas : 15–30 min

Aktivita vhodná na úvod zasedání parlamentu či třídnické hodiny, kdy se chceme věnovat tomu, jaký kdo je a jak se děti navzájem vnímají. Aktivita posiluje pozitivní klima ve třídě.

Cíle a témata: 

  • Umět se vyjádřit.
  • Hledat klady u ostatních.
  • Formulovat svůj názor o druhých.

Průběh: 

  1. Každý napíše na tři papíry do horního rohu své jméno a papíry předloží.
  2. Všechny listy dáme do krabice. Každý si vytáhne nové tři papíry, na kterých není jeho jméno.
  3. Na papír anonymně napíšeme spolužákovi (podle uvedeného jména)

    Jeho povahovou vlastnost.
    Jeho dovednost.
    Co bych s ním/s ní chtěl/a podniknout (nějakou akci, činnost).

  4. Popsané papíry se vrátí majitelům. Následuje diskuse o tom, co se kdo o sobě dozvěděl.
  5. Můžete udělat více kol, kdy se tahají papíry z krabice.

 

Prostředí : kdekoliv
Poznámky :

Vhodné pro žáky od 3. třídy.

Zdůrazněte, že tentokrát píšeme jen pozitivní věci. Jde o to, aby se žáci o sobě dozvěděli něco nového, zajímavého, překvapujícího.

Nástroje :

pro každého tři papíry A5, tužky, krabice