Jednoduchý tip, jak zhodnotit a zlepšit zasedání žákovského parlamentu.
Cíle a témata:
Zlepšit průběh a efektivitu zasedání (ze strany žáků).
Průběh:
- Skončete zasedání o dvě minuty dříve, než je jeho plánovaný konec.
- V tuto chvíli se zeptejte všech účastníků: Co vše se dnes tomu, kdo zasedání vedl, povedlo?
- Odpovědi napište na velkou plachtu papíru.
- Vyvěste plachtu s odpověďmi tak, aby jí pokaždé ten, kdo vede zasedání, měl před očima.
- Na konci každého zasedání položte stejnou otázku a nové odpovědi připište. Začne se vám takto rozrůstat zásobník tipů, jak správně vést zasedání. Žáci, kteří ještě zasedání nevedli, si budou více jistí tím, co mají dělat a co se od nich očekává. Průběžným reflektováním toho, co činí zasedání efektivním, žáci sami uvidí, že vést zasedání je činnosti, které se všichni průběžně učí.