Zábavná a hravá aktivita, při které si žáci při kreslení „ideálního parlamenťáka“ před volbami uvědomí, jak by mě vypadat správný zástupce třídy.
Cíle a témata:
- Představit si, jak by měl vypadat ideální člen parlamentu.
- Popsat jeho vlastnosti, dovednosti a znalosti.
Průběh:
- Rozdělte žáky do skupin po 2 až 6.
- Všechny skupiny se sejdou okolo velkého papíru s obrysem postavy (podle jednoho z žáků, který si na papír lehne a nechá se obkreslit).
- Každá skupina nakreslí na velký papír postavu ideálního člena parlamentu a napíše k ní vlastnosti, které by měl takový člověk mít.
- Skupiny postupně prezentují svého ideálního parlamenťáka. Po každé prezentaci následuje diskuze. Charakteristiky, se kterými všichni souhlasí, se zapíšou a nakreslí k siluetě na hlavním papíru (např. naslouchá ostatním – má veliké uši, na schůzky chodí včas – hodinky, umí mluvit na veřejnosti – má velká ústa apod.). Výsledek by tak měl být obrázek postavy s vlastnostmi, na kterých se shodla celá skupina.
- Veďte žáky k tomu, aby postavě vymysleli jméno (např. Zlepšovatel, Spojka)
- Obrázek ideálního parlamenťáka je dobré vyvěsit na viditelném místě.
Reflexe:
Povídejte si se žáky o tom, jaké hlavní rysy se v popisech vyskytly.