Jednoduchá pomůcka na vymýšlení a třídění nápadů s ohledem na kompetence žákovského parlamentu či oblasti zájmu třídy.
Cíle a témata:
- Roztřídit tématické okruhy podle toho, které jsou vhodné pro práci parlamentu (např. pořádání vánoční besídky) a které naopak do kompetencí parlamentu nespadají.
- Nastartovat diskuzi o náplni práce školního parlamentu.
Průběh:
- Rozdělte žáky do skupin po 3 až 4.
- Každá skupina dostane balíček kartiček s tématy, které má roztřídit.
- Skupina se musí vždy shodnout, do jaké kategorie kartu zařadí: 1. Témata, kterými by se školní parlament měl zabývat, 2. Témata, která jdou zcela mimo činnost parlamentu, 3. Nejsme si jistí.
- Skupiny přestaví témata, která podle nich nespadají do činnosti parlamentu. Vždy ostatním sdělí důvod, proč téma vyřadili, ostatní mohou oponovat či rozhodnutí komentovat.
- Stejným způsobem pracujte se skupinou témat, u kterých si žáci nejsou jistí, a zkuste společně zjistit, kam by měla tato témata patřit.
Reflexe:
V závěrečné diskuzi zkuste vymezit hranice práce parlamentu. Co tedy budeme řešit a co ne?