V čajovně si žáci uvědomují úspěchy i neúspěchy parlamentu a snaží se je reflektovat.
Cíle a témata:
- Zhodnotit práci ve skupině.
- Poučit se z úspěchů i neúspěchů.
Průběh:
- Vytvořte improvizovanou čajovnu, složenou z jednotlivých stanovišť.
- Na každém stanovišti se nachází stoleček, na kterém jsou šálky a konvice s čajem, karta s informacemi o čaji v konvici (druh, vznik, forma zpracování), velký (balicí) papír a fixa.
- Na jednotlivé papíry předem napište hodnotící otázky, vztahující se například k celoroční práci parlamentu: „Co se parlamentu povedlo? Co bys nejvíc ocenil na spolupráci týmu? Jak se Ti daří přenášet informace do tvé třídy? Co všechno jsme společně zvládli? Co se Ti líbilo/nelíbilo? Jak hodnotili ostatní ve škole projekt Kde je dobře, tam je škola? Zapojili se všichni parlamentáři stejnou měrou?“ atd.
- Před vstupem do čajovny žáky nalaďte a motivujte. Poproste je, aby zavřeli oči a nechte kolovat plechovku se sypaným čajem. Každý si přivoní a řekne, co cítí.
- Po vstupu do čajovny žákům stručně vyložte historii pití čaje, popište jeho druhy a rozsaďte je do skupinek k jednotlivým stolečkům.
- Skupiny by měly postupně obejít všechna stanoviště a písemně zodpovědět otázky napsané na papírech.
- Když žáci aktivitu splní, společně v kruhu zhodnoťte její průběh a projděte všechny odpovědi z papírů.
- Řekněte si, co s popsanými papíry uděláte, jestli se k nim budete někdy vracet.
- Na závěr nechte vykvést tzv. kvetoucí čaj.