Žáci formou hry diskutují o činnosti skupiny a o tom, jak se jim daří naplňovat stanovené cíle a očekávání.
Cíle a témata:
Zhodnotit práci ve skupině, zreflektovat její činnost a tvořit podněty pro diskuzi o naplněných a nenaplněných cílech a očekáváních.
Průběh:
- Na tabuli nebo na zeď připevněte velký obrázek fotbalové branky (stačí obrys) a žákům rozdejte kruhy vystřižené z papíru (o průměru cca 10-15 cm) – každému 2 až 4 kusy.
- Branku a míče je možné použít ve dvou hlavních provedeních:
a) Míče mohou být zaměřeny na cíle (například „Jaké cíle, které jsme si pro toto pololetí s parlamentem stanovili, byly naplněny? Které ještě ne?“).
b) Míče mohou být zaměřeny na očekávání („Jaká moje očekávání od prožitkového kurzu byla naplněna a jaká ne?“). - Při variantě a) Zhodnocení naplnění cílů se žáci ve skupině nejprve zamyslí nad tím, jaké cíle si pro hodnocené období stanovili a sepíší je na rozdané kulaté papíry.
- Při variantě b) Splnění očekávání se každý žák samostatně zamyslí nad tím, jaká měl od proběhlého programu očekávání. Dvě až čtyři nejvýraznější očekávání napíše na kulaté papíry.
- Teprve nyní žákům představte branku a zadání: kulaté papíry (míče) mají žáci umístit do brány či mimo ni podle toho, do jaké míry byly jejich cíle (očekávání) naplněny.
- Míč v bráně znamená naplněný cíl.
- Míč mimo bránu znamená dosud nenaplněný cíl, posuzuje se i v vzdálenost míče od „tyčky“.
Reflexe:
Poté, co všichni umístí své míče, zahajte diskusi: „Proč je něco v bráně a něco mimo ní?“ „Co z toho pro nás vyplývá?“