Žáci popíší, co se děje přímo v daném okamžiku (např. vypjatá chvilka při zasedání) nebo zhodnotí uplynulou aktivitu či program.
Cíle a témata:
Zhodnotit probíhající nebo minulou aktivitu, program nebo období (například zasedání parlamentu) a říct si, co z toho vyplývá do budoucna.
Průběh:
Žáci popíší a zhodnotí:
- Co se právě stalo (co se dělo, co především se událo).
- Proč se to stalo (jaké jsou důvody, jak k tomu došlo).
- Zda je to dobré nebo špatné (spontánní hodnocení události).
- Proč je to dobré nebo špatné (Žáci si ve skupině vymění názory, sdílí je. Konflikt nemusí být vždy špatný, harmonie může být záludná. Skýtá tato situace nějaké příležitosti?).
- Chci, chceme něco změnit?
- Pokud ano: Jak? Pojďme hledat kroky, jak příště dělat věci lépe a jinak.
- Pokud ne: Proč ne? Jaké máme důvody k tomu nic neměnit?
- Na závěr žáci zformulují, co ze zkušenosti vyplývá do budoucna a zda hodlají něco změnit či zachovat. Čím konkrétnější návrhy, tím lépe.