Použijeme sounáležitost s ostatními, například před společnou akcí.
Cíle a témata:
- Vyjádřit podporu každému členovi parlamentu, dát mu najevo, že patří do týmu.
- Ukázat členům týmu, že mohou požádat o pomoc nebo radu.
Průběh:
- Společně zvolte vyvolávajícího. Jeho úkolem je vyvolat jednoho žáka, kterého označí jako AVATARA. (Například řekne: „Avatar je Lukáš“.)
- Všichni sedí na zemi, vyvolávající zvolá jméno jednoho ze sedících a řekne, že tento žák je Avatar. Vyvolaný Avatar se přesune na místo, kde se cítí dobře a zůstane stát. Ostatní se musí k němu přesunout a položit mu ruce lehce na ramena. Avatar by měl zažít pocit dotyku a soucítění ostatních.
- Po každé hře vyvolávající vyvolá jiného Avatara.
- Jedná se čistě o kontaktní hru, která vyjadřuje navázání kontaktu. Všichni se musí propojit, aby se vytvořilo spolčené pouto týmu. Avatarovi naznačujeme, že k nám patří, že mu důvěřujeme, že má stejná práva a povinnosti, že je členem týmu. Dokazujeme tím dobré vztahy mezi námi, vše špatné jde stranou, když nám jde o společnou věc. Jsme jedno tělo, jedna duše, prostě tým.
- Aktivita je vhodná pro členy, kteří nejsou moc výrazní, jsou stydliví a bojí se vynikat. Touto prostou hrou jim můžeme vyjádřit podporu.
- Hrát Avatara můžeme například před větší spolčenou akcí, aby každý věděl, že patří do týmu a že by měl vykonávat své povinnosti jako všichni ostatní.