Řidič a auto se musí navzájem dobře vnímat – jak to souvisí se žákovským parlamentem?
Cíle a témata:
- Upevnit kolektiv, posílit vzájemnou důvěru.
- Zorganizovat práci ve skupině, aktivita odhalí přirozené vůdčí role.
Průběh:
- Zkusme hrou zjistit, jak jsme vnímaví. Každý řidič potřebuje dobře vnímat své vozidlo, každý vůz by měl dobře reagovat na pokyny řidiče.
- Nechte žáky utvořit dvojice.
- Jeden žák představuje auto – má zavázané oči (šátkem, šálou, mikinou). Druhý žák vede – řídí své auto po třídě, naviguje pouze lehkým dotykem (na ramena, paže, hlavu).
- Řidič se snaží vést své auto tak, aby se vyhnulo ostatním ve třídě.
- Po několika minutách se žáci vymění. Pokud máte dostatek času, můžete prostřídat dvojice tak, aby každý žák zažil roli auta i řidiče ještě jednou s jiným partnerem.
Reflexe:
K reflexi můžete využít některé z následujících otázek:
„Jaké to bylo? Je snazší řídit nebo se nechat vést? Proč? Jaké pocity jste měli při hře – příjemné/nepříjemné ? Vadilo vám, že se vás někdo dotýká? Proč? Kdo vás dobře vedl? Jak to dělal, jaké k tomu využil dovednosti? Jak se dají tyto dovednosti využít v žákovském parlamentu?“