Žáci nenásilnou formou vyjádří, co se jim k danému tématu honí hlavou.
Cíle a témata:
- Zjistit, co všechno žáci sami od sebe znají, vědí a umí vysvětlit.
- Ujasnit si pojmy, určit prioritní téma pro práci ve třídě nebo parlamentu.
Průběh:
- Žáci se rozdělí do skupin po 2 až 4.
- Každá skupina si na svůj papír nakreslí tabulku přes celý papír (viz příloha).
- Zadání úkolu, např. takto:
K jednotlivým písmenům abecedy napište, co se vám líbí/nelíbí na naší škole/chodbě/v okolí školy apod. Pište na barevné papírky a ty nalepujte k jednotlivým písmenům abecedy + přidejte krátký komentář nebo otázku. - Není povinností zaplnit všechna pole.
- Práce jednotlivých skupinek se nemusí prezentovat, s výsledky dál pracujeme.
- Skupinky vylepí své papíry na stěny učebny.
- Každá skupinka přenese svoje postřehy na centrální papír.
- Předčítáme podle abecedy jednotlivá slova (i se zapsanými komentáři), chceme slyšet další komentáře, vysvětlení a přidáváme také své postřehy.