Pomůžeme vám zlepšit kulturu školy
přes práci s vizí, hodnotami a strategickým plánem.
Ředitel/ka nastavuje hodnoty a vizi školy. Na jejich základě pak tvoří strategický plán, ze kterého vychází, kdo, co, jak a do kdy bude ve škole dělat. Máloco se silným dopadem na kulturu školy a učení dětí se rodí bez systematického přístupu.
Učitelé všude na světě chtějí, aby dospělým i dětem ve škole bylo dobře. Ale málokdo ví, jak na to anebo co tomu obětovat. A přesto kulturu školy tvoří ředitel „na papíře“ či „ve sborovně“, ale vztahy s dětmi a rodiči dělají učitelé.
Děti se bez zdravé kultury nemohou dobře učit natož pak naplno a s radostí posouvat a rozvíjet. V oblasti chování (tedy norem vycházejících z hodnot) a vztahů mezi sebou i k dospělým replikují to, co vidí u učitelů a jiných dospělých či vrstevníků.
Škola je tak organismem, který ke zdravé kultuře potřebuje lídra s vizí, který ví že kultura školy stojí na vyladěných žitých hodnotách mezi učiteli. Že jen tak může žitá kultura školy rozvíjet občanskou gramotnost dětí.
Máme zkušenost se stovkami škol a jejich ředitel*kami/i napříč celou republikou a víme, jak vypadají úspěšné a zdravé školy. CEDU ředitelům pomáhá koučovacím výcvikem, sdílecím sebezkušenostním workshopem, konzultacemi, ale i školeními pro sborovny k žákovskému parlamentu či třídnické hodině u vás ve škole.
Vaše zkušenosti
CEDU pomáhalo vedení naší školy se zavedením strategických systémových změn: cílem naší zakázky
bylo zlepšení komunikace mezi vedením školy a pedagogickým týmem. Tomáš Hazlbauer nám pomohl definovat naše potřeby a provázel nás jednotlivými fázemi procesu. Jeho postřehy a podněty byly pro úspěšnost celého
procesu zásadní. Získal si důvěru všech členů vedení, medioval naši vzájemnou komunikaci, přinášel stěžejní podněty a udržoval strukturu a časový harmonogram. Díky jeho pomoci máme dnes tým rozvíjejících se pedagogických lídrů, kteří podporují učitele v jejich učení. Na základě této
úspěšné spolupráce jsme CEDU oslovili s další zakázkou, kterou v současné době společně realizujeme
Díky konzultacím nad "ředitelskými věcmi" s Tomášem Hazlbauerem mám možnost přemýšlet o vedení školy i lidí či například o strategickém plánování v širším kontextu, sdílet zkušenosti a využívat pohled zvenčí s vhledem do fungování škol nejen podobného zaměření.