Roboty můžete s žáky zkusit kdykoliv během hodiny či zasedání. Může jít o drobnou aktivitu na uvolnění. Důkladnější reflexi průběhu hry se můžete dotknout i tématu spolupráce a naslouchání.
Cíle a témata:
- Trénovat spolupráci, pracovat ve dvojicích.
- Cvičit sebeovládání.
Průběh:
- Rozdělte děti do dvojic. Je vhodné, aby se zapojil i lektor!
- První ve dvojici představuje robota, druhý je člověk, který robota ovládá následujícími pokyny: Poklepání na záda – robot se rozejde rovně dopředu.
Poklepání na pravé rameno – robot zahne o 90 stupňů doprava.
Poklepání na levé rameno – robot zahne o 90 stupňů doleva. - Dvojice lidí a robotů se najednou pohybují prostorem a robot se nikdy nezastavuje. Cílem člověka je, aby jeho robot nenaboural. Když robot nabourá, vypadává dvojice ze hry. První kolo končí, když zůstane ve hře již jen jedna dvojice.
- Pak se vše opakuje v prohozených rolích – robot je člověkem a naopak.
Reflexe:
„Co bylo jednodušší – vést spolužáky nebo být veden? Čím si myslíte, že to je? Jak to souvisí s naším parlamentem?“