Zjišťujeme, jak by si školu představovali žáci, kdyby byli například ředitelem.
Cíle a témata:
Vcítit se do jiné role, zapojit představivost, hodnotit texty spolužáků.
Průběh:
- Žáci si na volný papír opíší z tabule souvětí „Kdybych byl/a ředitelem/uklízečkou/školníkem/učitelem udělal/a bych…, protože…“
- Každý žák si vybere jen jednu osobu, za níž větu doplní. Poté složí papír.
- Všichni si sednou do kruhu a svůj papír podle instrukce pošlou dál, například: „Se zavřenýma očima předejte papír sousedovi po levici.“
- Každý rozbalí papír, který dostal a přečte, co je na něm napsáno.
- Odpověď každý sám za sebe zhodnotí (s čím souhlasím/nesouhlasím a proč, co se mi na tom nápadu líbí/nelíbí).
- Na závěr se s dětmi pobavte o tom, jestli některý z návrhů můžete ovlivnit, a jestli se jim chcete dále zabývat, například nějakým parlamentním projektem.