Pracovní doba od osmi do jedné, přestávkové kafíčko, v hodinách pouhá práce s učebnicí, sešitem. Že to už dávno není pravda, zjistili bělohradští parlamenťáci přímo na svou kůži. V rámci projektu Den s učitelem poznali zákulisí a svět nejen za katedrou.
Příjemně strávený čas
Žáci, kteří se rozhodli poznat zblízka práci učitele, s ním trávili společně jeden školní den. Pozorovali jeho práci a v případě zájmu mu asistovali. Měli tak jedinečnou možnost nahlédnout na výuku i z „druhé strany“. O společné dny byl zájem u žáků všech věkových kategorií. Partnerství, cenné zkušenosti, ale i zábava a příjemně strávený čas, to vše zmiňovaly děti po prožití společného dne.
Projekt, který si parlamenťáci vzali za své, prověřil jejich organizační a komunikační schopnosti, a navíc pomohl bořit bariéry mezi učitelem a žákem.
Můj den s učitelem
„Na můj den s učitelem jsem si vybrala pana učitele Krauseho. Náš den začal tím, že jsme sepisovali tombolu na ples, hodně jsme se u toho pobavili a dozvěděli se o sobě něco nového. Po první hodině jsme si došli připravit věci. Já jsem při napouštění vody do skleničky rozbila skleničku, ale pan učitel mě uklidnil, že se to někdy stane i jemu.“
Petra, 6.B
„Celý tento den byl pro mě jedna velká zkušenost a klobouk dolů všem učitelům i učitelkám, protože teď už vím, jak je těžké udržet něčí pozornost.“
Daniela, 7.A
Propojujeme, spojujeme
Projekt Den s učitelem učitelé rádi spojují s projektem Učíme se, ve kterém se děti učí vzájemně, připravují si hodiny, pomůcky, aktivity apod. Pohled z druhé strany „barikády“ má tak blahodárný vliv jak na učitele, tak na děti. Vyzkoušejte to i vy.