Ředitel základní školy Frýdlant Petr Kozlovský s námi navázal spolupráci už před více jak deseti lety, kdy v roli koordinátora žákovského parlamentu působil na základní škole Raspenava. Od té doby uplynulo hodně vody. V rozhovoru, který vedla Veronika Pevná, se dozvíte, s jakými výzvami se potýká jakožto ředitel školy, i to, jestli na své nové škole má žákovský parlament.
Co je pro ředitele školy na této době největší výzva?
Já myslím, že současnou největší výzvou pro ředitele je zvládat běžný chod školy a k tomu ještě všechny věci související s pandemií COVID-19. Kromě toho by ještě člověk měl školu nějakým způsobem neustále posouvat dál, snažit ji někam směřovat. To vnímám v tuto chvíli jako nejtěžší, tyto věci skloubit.
Realizujete u vás na škole třídnické hodiny? Pokud ano, co je jejich hlavní náplní?
Co se týká třídnických hodin, tak v této oblasti máme zatím určité rezervy. Třídnické hodiny realizujeme nepravidelně a nejsou součástí rozvrhu. Ale vážně uvažujeme o tom, že zavedeme vyučovací předmět Osobnostní a sociální výchova, který bude součástí školního vzdělávacího programu. Takže již delší dobu podnikáme postupné kroky k tomu, abychom mohli ideálně od 1. září 2022 třídnické hodiny začít realizovat v nové podobě.
V rámci vaší školy máte tři různá pracoviště a také tři žákovské parlamenty. Pracují pouze samostatně na svých projektech nebo připravují i společné celoškolní akce?
V tuto chvíli parlamenty pracují každý zvlášť na svých projektech. Ale do budoucna, až se situace ustálí a budou si ve své práci jistější, bychom rádi udělali některé akce celoškolní, kdy by se parlamenty propojily.
Schází se vedení školy pravidelně se zástupci parlamentů? Co nejvíce děti mají potřebu ve škole řešit?
Pravidelně se zatím nescházíme. Já se na zasedání občas jdu podívat, nebo se zúčastním, když mě děti pozvou. Ale pravidelná setkávání v tuto chvíli zavedená nemáme. Zatím se na mě děti neobrátily s nějakým konkrétním požadavkem, spíš se teď věnují aktivitám, které mají za cíl oživit školní život. K vážnějším tématům teprve dojdou. Teď si v rámci žákovského parlamentu zkoušejí organizačně jednodušší věci, aby si mohly zažít úspěch.